با Gboard گوگل می توانید بدون نیاز به مرورگر در اینترنت جستجو کنید

با Gboard گوگل می توانید بدون نیاز به مرورگر در اینترنت جستجو کنید

گوگل ، اپلیکیشن صفحه کلید جدیدی موسوم به Gboard را برای کاربران iOS عرضه کرد که قدرت این موتور جستجو را مستقیماً به کیبورد دستگاه های موبایل می آورد. 
جالب است بدانید که اوایل امسال شایعه توسعه این کیبورد توسط گوگل در سایت های گوناگون مطرح شده بود و حالا آن شایعات به حقیقت پیوسته اند. با استفاده از این صفحه کلید نه تنها می توانید به آسانی از امکان جستجوی گوگل بهره مند شوید، بلکه قادر به ارسال پیام از طریق جا به جا شدن بین حروف کیبورد با یک انگشت و نیز دسترسی به تصاویر متحرک GIF خواهید بود. البته مانند کیبوردهای رایج دیگر، هم چنان می توانید از قابلیت پیش بینی واژه ها و اموجی ها استفاده کنید. اما قطعاً مهم ترین و جالب ترین ویژگی Gboard این است که کاربر را به طور مستقیم به سرویس های متعدد و محبوب گوگل وصل می کند. با ضربه زدن بر روی آیکن G کنار این صفحه کلید، شما می توانید بدون نیاز به خروج از آن و یا باز کردن مرورگر، به جستجوگر گوگل متصل شوید و برای بسیاری از موارد پر کاربرد از جمله زمان پروازها، مقالات اینترنتی، آب وهوا، اخبار و یافتن مکان های مختلف از آن کمک بگیرید. هنگامی که مطلب مورد نظرتان را در قسمت جستجو پیدا کردید، کافیست تا روی آن ضربه بزنید تا در قسمت چت paste شود. به علاوه همان طور که اشاره کردیم، امکان ارسال تصاویر متحرک GIF نیز برای کاربران iOS این کیبورد فراهم شده است. گوگل با همکاری شرکت Riffsy، تنوع و دسته بندی این تصاویر را افزایش داده تا کاربر بتواند علاوه بر استفاده از اموجی های گوناگون، از GIF های جالب و مختلفی هم برای رساندن پیام خود استفاده کند.
ضمناً برای ارسال اموجی ها، دیگر نیازی به گشتن میان تمامی آن ها نیست. بلکه با تایپ واژه توصیف کننده آن اموجی – برای مثال smile – کیبورد گوگل آن را سرچ می کند و به شما نشان می دهد تا در صورت تمایل آن را برای مخاطب خود ارسال کنید.
پس اگر شما کاربر iOS هستید و به خدمات مختلف گوگل هم علاقه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا اپلیکیشن صفحه کلید Gboard را از اپ استور دانلود کنید. البته اندرویدی ها هم نگران نباشند؛ چرا که امکان دانلود این برنامه برای آن ها نیز به زودی فراهم می شود.
 منبع: tech crunch

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *