سن، آموزش و نژاد- احتمالا برای میلیونر شدن به جز تلاش به این سه عامل نیاز دارید

سن، آموزش و نژاد- احتمالا برای میلیونر شدن به جز تلاش به این سه عامل نیاز دارید

«ویلیام امونس»؛ «برایان نوئث» و «لاول ریکتس» روی اطلاعات گردآوری شده فدرال رزرو در رابطه با موارد مالی مصرف‌کننده‌ها بین سال‌های 2010 تا 2013 که حدود 12500 آمریکایی را شامل می‌شود بحث و بررسی کردند. محققان دریافتند که این جمله معروف “با تعلیم و تربیت صحیح احتمال رسیدن یک نفر به موفقیت و ثروتمند شدن افزایش می‌یابد” کاملا درست است. اما این مسئله بین قومیت‌ها هم فرق می‌کند.
سفیدپوستان و آسیایی‌ها با هر درجه و مقامی که به‌دست می‌آورند شانس میلیونرشدنشان افزایش پیدا می‌کند اما اثر همان درجه و مقام بین سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌ها کمتر است. اگر به تصویر زیر دقت کنید به خوبی متوجه این تغییر می‌شوید. این تصویر توسط بلومبرگ منتشر شده است.
میلیونر شدن
«استیلول» در بخشی از نوشته خود آورده که: بر اساس تحقیقات صورت گرفته شانس افراد سیاه‌پوستی که از آموزش‌‌های لازم و تعلیم و تربیت صحیح برخوردار نیستند زیر یک درصد است در حالی‌که برای افراد تحصیل‌کرده این مقدار به 6.7 درصد افزایش پیدا می‌کند. حال همین مسئله برای سفیدپوستان کمی بهتر است. برای آن‌هایی‌که تحصیلات عالیه ندارند این میزان 1.7 درصد است اما با تحصیلات بیشتر این میزان به سرعت بالا می‌رود. سفیدپوستی که تحصیلات دانشگاهی دارد، شانسش برای رسیدن به بیشتر از یک میلیون دلار ثروت تا 37 درصد رشد می‌کند. تحقیق فوق به‌خوبی نقش تحصیلات و رسیدن به درجات عالی را نشان می‌دهد.
خبرهایی که از گوشه و کنار شنیده می‌شود گاهی با هم تناقض دارند. به‌عنوان مثال در گزارش CNBC آمده که در سال 2014 حدود 10.1 میلیون آمریکایی ثروتی بیش از یک میلیون دلار داشتند. این رقم تنها 3 درصد جمعیت 319 میلیون نفری آمریکا است.
منبع: business insider

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *